CV Grafika / Projektanta

Nowoczesne CV Grafika – jak powinno wyglądać?

Zobacz przykładowe CV grafika

Spis Treści:

Oryginalne i nowoczesne cv na stanowisko grafika to podstawa! Jednak wbrew pozorom, udziwnione, przerysowane graficznie CV wcale nie musi być Twoim atutem.

Jak powinno więc wyglądać CV grafika?

Esencjonalnie. Oprócz odpowiedniej zawartości Twoja aplikacja powinna przyciągać wizualnie. Zresztą dla pracodawcy sprawa jest prosta. Jeśli Twój wzór CV jest dobry wizualnie, z pewnością będziesz w stanie stworzyć oryginalne projekty graficzne dla jego firmy.

Stanowisko grafika komputerowego wymaga nieszablonowego myślenia. Wyślij więc kreatywne CV, które to odzwierciedla. Pokaż potencjalnemu pracodawcy, dlaczego to właśnie Ciebie powinien zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną.

Pamiętaj też, że rekruter przeznacza na przeczytanie CV kilka sekund. Oznacza to, że powinieneś uwydatnić tylko najważniejsze informacje.

Podsumowanie zawodowe w CV grafika – co tu wpisać?

Najlepsze wzory CV zawierają podsumowanie zawodowe. Powinno się ono składać z 3-4 zdań. Najlepiej jeśli umieścisz je w górnej części swojego CV.

Standardowe podsumowanie zawodowe informuje o tym, czym się zajmujesz (czyli Twój profil zawodowy) oraz jakie masz cele. Aplikujesz jednak na stanowisko kreatywne. Nie musisz się więc trzymać sztywno ogólnych wytycznych.

CV projektanta, grafika czy marketera może rządzić się swoimi prawami. Napisz więc taki tekst, który z automatu da Ci przewagę nad innymi kandydatami.

Poza tym, podsumowanie zawodowe bądź inaczej – profil zawodowy to często świetne miejsce, żeby podkreślić, że spełniasz kluczowe wymagania z punktu widzenia oferty pracy.

Załóżmy, że w ogłoszeniu o pracę na stanowisko grafika wymagane jest min. 5-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku. Możesz to uwydatnić. Sprawiasz, że jedna z najważniejszych informacji wpada w oko pracodawcy już w pierwszych sekundach weryfikacji Twojego CV.

Jedno jest pewne. Podsumowanie zawodowe to nie miejsce na lanie wody. Pisz konkretnie.

Przykładowe podsumowanie zawodowe znajdziesz w artykule jak napisać CV.

Jak dobrze opisać doświadczenie zawodowe w CV na stanowisko marketingowca / grafika / designera?

Powszechnie wiadomo, że nie tyle wykształcenie, ile doświadczenie zawodowe jest jednym z najważniejszych kryteriów wyboru kandydata do pracy.

Jak zatem zaprezentować doświadczenie w CV grafika czy projektanta? Liczą się na pewno:

  • Umiejętne przedstawienie doświadczenia w pracy z programami graficznymi, jak Adobe Photoshop, Adobe Illustrator czy CorelDraw. Sporym plusem  będzie, jeśli wzbogacisz opis doświadczenia o konkretne informacje, np.

Fotografia produktowa – kompleksowo zajmowałem się wykonywaniem i retuszem zdjęć produktów do sklepu internetowego (Adobe Photoshop) oraz tworzeniem wizualizacji 2d i 3d (3d CAD).

Jeśli przykładowo jednym z wymagań z oferty jest: umiejętność ustawienia i oświetlania produktu w studio fotograficznym, wspomnij o tym – zakładając, że masz taką umiejętność. Może Tobie wydaje się to oczywiste, na tyle oczywiste, że nie warto o tym wzmiankować.

Jeśli jednak pracodawca stawia to jako wymóg – nie ignoruj tego.

Zawsze uważnie przeczytaj ogłoszenie o pracę.

Zapoznaj się z zakresem obowiązków i wymaganiami stawianymi kandydatom. One nie są podane bez przyczyny. Jeśli je wykazujesz, zadbaj o to, by znalazły się w Twoim CV.

  • Twoje portfolio. Żadne słowa nie wyrażą tego, co Twoje próbka Twoich projektów wizualnych.Jak możesz pokazać wykonane przez siebie projekty? Najprościej na dwa sposoby.Możesz zamieścić linki do miejsc, gdzie można zobaczyć Twoje prace (inne strony www, YouTube, Facebook czy Twój personalny blog) bądź stworzyć interaktywne cv online.

Jeśli chodzi o linki, najlepiej umieść je przy opisie konkretnych czynności, np. w firmie XYZ zajmowałem się fotografią produktową (link do przykładowych prac).

Jeśli ubiegasz się o pracę na stanowisku w biurze projektowym lub graficznym, przemyśl czy nie chcesz stworzyć CV online.

Co Ci to daje?

Pokazujesz nowoczesne CV.

Oprócz zwykłych informacji, jak w standardowym życiorysie, możesz pokazać rekruterowi swoje projekty graficzne, video, próbkę Twoich umiejętności copywriterskich i dużo więcej.

Przede wszystkim jednak zdobywasz widoczną przewagę nad innymi kandydatami. Pokazujesz, że działasz niestandardowo, nowocześnie, podążasz za trendami.

Osiągnięcia i realizacje w Curriculum Vitae grafika

CV grafika komputerowego lub grafika 3d musi posiadać szczegółowe realizacje, którymi możesz się pochwalić.

Powyżej omawialiśmy opcję zaprezentowania portfolio w sekcji z doświadczeniem zawodowym. Inną możliwością jest stworzenie osobnej sekcji, np. Osiągnięcia i realizacje.

Jak się do tego zabrać?

Najpierw zbierz wszystkie swoje projekty i przejrzyj je. Następnie wybierz tylko te, które pokazują Twoje najwyższe kompetencje oraz te, które wskazał przyszły pracodawca w swoim ogłoszeniu o pracę.

Jeśli spełniasz wymagania, przepisz każdy z obowiązków, jakie wskazał pracodawca i dodaj do niego link do wybranych przez siebie projektów, np:

  • wielokrotnie tworzyłem identyfikację wizualną firm, link
  • opracowałem graficznie i przygotowałem do druku materiały marketingowe, link
  • wykonałem projekty graficzne, link

Jeśli chcesz pochwalić się innym aspektem swojej pracy, np. copywritingiem, załącz próbkę swojego tekstu. Oczywiście wybierz taki, który najlepiej podkreśla dany zakres Twoich umiejętności.

Załóżmy, że firma szuka dobrego copywritera do pisania perswazyjnych tekstów sprzedażowych. Masz taki?

Jeśli nie, co stoi na przeszkodzie, żeby napisać taki tekst? W końcu stawką jest rozmowa kwalifikacyjna i dobra praca.

Weź pod uwagę, że Twoje kreatywne, graficzne CV również stanowi próbkę Twoich umiejętności.

Najważniejsze umiejętności w pracy grafika

Grafik komputerowy

Praca grafika, szczególnie w studiach projektowych wymaga znajomości podstawowych programów graficznych i umiejętności ich wykorzystywania. Mowa o:

  • Adobe IndDsign
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • znajomość pakietu Adobe Creative Cloud
  • Corel Draw

Często mile widziane są dodatkowe atuty, jak:

  • umiejętność tworzenia stron www,
  • znajomość HTML5/CSS3/JS;

Grafik 3D

W przypadku pracy na stanowisku grafika 3D, pracodawcy wymagają znajomości programów do tworzenia modeli i wizualizacji 3D. Mogą wymagać  umiejętności tworzenia modeli 3D na podstawie zdjęć i opisów, jak i umiejętności teksturowania i mapowania 3D.

Najczęściej wymagane programy:

  • 3ds Max,
  • Cinema 4D,
  • Maya – POPARTE PORTFOLIO

Grafik DTP

Na tym stanowisku często wymaga się takich umiejętności, jak:

  • przygotowywaniu do druku fleksograficznego,
  • umiejętność pracy z kolorami spotowymi i wykrojnikami
  • umiejętność pracy z grafiką wektorową i rastrową

Oprócz wymaganych i koniecznych umiejętności, w tej pracy liczy się kreatywność i otwartość. Jeśli wykazujesz dodatkowe umiejętności, które podwyższą Twoją wartość, pochwal się nimi. Przykładem może być tworzenie stron internetowych.

Wykształcenie czy szkolenia w życiorysie dla grafika / projektanta

Wykształcenie powie pracodawcy o potencjale pracownika natomiast doświadczenie zawodowe o rzeczywistych dokonaniach.

W pracy na stanowisku grafika, marketera bądź podobnych stanowiskach liczą się przede wszystkim umiejętności. Liczy się nowoczesność, szybkość uczenia się kreatywność, a wykształcenie w tym zawodzie schodzi na drugi plan.

To, że skończyłeś studia na kierunku grafika komputerowa, nie daje Ci aż takiej przewagi nad resztą stawki, jak mogłoby się wydawać.

Skup się na zaprezentowaniu umiejętności, która wymaga pracodawca. Masz ukończone kursy, szkolenia? Pochwal się tym.

Specjalistyczne kursy i szkolenia w tematyce tworzenia grafiki, obróbki zdjęć czy modelowania 3D mogą szybciej przyciągną uwagę rekrutera. W tym zawodzie trzeba się rozwijać. Jest dynamiczny i szybko się zmienia. Weź to pod uwagę przy tworzeniu CV.

Jeśli pracodawca wymaga przesłania listu motywacyjnego, pamiętaj, aby stworzyć go w tym samym tylu, co CV.

Wynagrodzenie grafika

Wysokość wynagrodzenia oczywiście zależy od wielu czynników. Na pewno będzie to zależne od Twoich umiejętności i znajomości programów graficznych. Również nie bez znaczenia dla pracodawcy będzie Twoje wcześniejsze doświadczenie i portfolio.

Sprawdź, jakie jest aktualne przeciętne wynagrodzenie dla grafika komputerowego.

Zainteresowania w życiorysie grafika

Ta sekcja jest przez wielu kandydatów celowo pomijana. Uważają ją za mało ważną. W końcu pracodawca szuka pracownika, a nie przyjaciela, z którym może porozmawiać o sswoim hobby.

I tak i nie. Prawda, że przede wszystkim szuka pracownika. Weź jednak pod uwagę, że dzisiaj wielu prezesów firm dba o dobrą atmosferę i zależy im na budowaniu zgranych zespołów w pracy.

W takiej sytuacji Twoje zainteresowania mogą postawić Cię w pozytywnym świetle.

Najważniejsza sprawa. Jeśli już bierzesz się za wpisywanie swoich hobby, zrób to konkretnie i szczegółowo. Zamiast wpisać sport,  napisz np. wycieczki górskie po polskich Tatrach.

Podsumowanie

Napisanie CV do pracy w projektowaniu grafiki jest w zasadzie testem samym w sobie.

Jeśli Twoje CV potrafi przyciągnąć wyglądem, jest kreatywne, ale jednocześnie profesjonalne, czego chcieć więcej. Pracodawca ma już próbkę Twojej pracy.

Nie zapomnij też o dobrze dobranym zdjęciu do CV, oczywiście o charakterze biznesowym.

Potrzebujesz inspiracji? Zerknij na nasze szablony CV bądź na graficzne cv tutaj

Przykładowe CV Grafika / Projektanta / Marketera

Adam kowalski

Warszawa, 32 lata

Grafik z 5-letnim stażem w tworzeniu pełnej identyfikacji wizualnej dla e-commerce. Biegły w Adobe Photoshop, Adobe Illustrator i InDesign. Kreatywny i oryginalny i samodzielny w działaniu.

Fernando
Doświadczenie zawodowe
2015 - obecnie

Grafik w Teach Studio

  • Tworzenie m.in. logotypów, szat graficznych dla stron internetowych, grafik do katalogów sprzedażowych, czasopism
  • Montaż filmów
  • Wykonywanie fotografii produktowych oraz eventowych
  • przygotowywanie materiałów do druku
  • Projektowanie materiałów do kampanii digital oraz offline zgodnych z KV
2013 - 2015

Grafik Designer w firmie Bixby Women Store

  • Tworzenie wizualizacji 3D
  • Projektowanie i aktualizacja materiałów graficznych do druku oraz grafik internetowych
  • Tworzenie prezentacji Power Point
  • Wsparcie w organizacji imprez okolicznościowych i promocyjnych (np. targi branżowe, Dzień Otwarty itp.)
2010 - 2013

Freelancer

  • Tworzenie projektów graficznych na zlecenie klientów indywidualnych i biznesowych
  • Projektowanie i tworzenie stron internetowych w środowisku WordPress, Prestashop i Joomla
  • Tworzenie kreatywnych wzorów nadruków koszulek i innych gadżetów reklamowych
  • Projektowanie ulotek, banerów
  • Tworzenie prezentacji Power Point i Google Slides
  • Tworzenie przekonywających treści i chwytliwych nagłówków sprzedażowych  
  • Tworzenie i montaż filmów reklamowych

Edukacja

Marketing i Zarządzanie, Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania. Studia I i II stopnia ukończone z tytułem Magistra.

SZKOLENIA

  • kurs rysunku technicznego organizowany przez firmę Vertus, maj, 2010
  • szkolenie z pakietu Adobe (Photoshop, Illustrator, InDesign), wrzesień 2015

UMIEJĘTNOŚCI

Photoshop 89%
CorelDraw 95%
Adobe Illustrator 77%
Adobe InDesign 82%
Adobe After Effects 19%

Języki OBCE

  • angielski – zaawansowany
  • włoski – średniozaawansowany 
  • niemieki – podstawowy

KONTAKT

Jak Kowalski

(617) 962 8802
[email protected]

Judyta Małolepesza

(510) 894 8525
[email protected]

Diana Melzeger

(513) 585 5951
[email protected]

Share this post