Jak powinno wyglądać CV pracownika biurowego?
Jeśli szukasz pracy jako pracownik biurowy i zastanawiasz się czy Twoja aplikacja jest wystarczająco dobra, przeczytaj poniższy poradnik. Dowiesz się z niego, jak napisać CV do prac biurowych, które zapewni Ci zdobycie wymarzonej pracy!
Umiejętności w CV pracownika biurowego – jak to ugryźć?
Stanowisko pracownika biurowego to bardzo pojemne pojęcie. Wbrew praca ta pozorom często wymaga wielu umiejętności. Jeśli np. starasz się o pracę sekretarki wspomnij o umiejętnościach, które prawdopodobnie będą od Ciebie wymagane. Są to między innymi:
- dobra organizacja pracy
- umiejętność pracy pod presją czasu
- prawo jazdy kat. b
- sprawna obsługa korespondencji
- komunikatywność
- dobra prezencja i wysławianie się
- umiejętność obsługi urządzeń biurowych (dobra obsługa komputera, Internetu, drukarki, ksero)
- znajomość języka angielskiego na poziomie przynajmniej komunikatywnym
Oczywiście nie jest to cały zakres obowiązków kandydata na stanowisko pracownika biurowego. Reszta zależy od danej oferty pracy. Jeśli posiadasz powyższe umiejętności i masz doświadczenie w pracach biurowych, zaprezentuj to w swoim cv.
Jak opisać w CV doświadczenie pracownika biurowego?
Doświadczenie i wiedza przykuwają uwagę pracodawcy w pierwszej kolejności. Czy wiesz, że ukończone studia np. rachunkowość i administracja, też zaliczają się do doświadczenia w pracach biurowych?
W tej sekcji warto postawić na konkret. Nie musisz ograniczać się tylko do doświadczenia zawodowego.
Jeśli masz za sobą staż, praktyki, projekty realizowane na studiach bądź nawet prywatnie robiłeś coś, co może się przydać na stanowisku administracyjnym, wspomnij o tym. Zwłaszcza jeśli piszesz cv bez doświadczenia albo szukasz swojej pierwszej pracy.
Dzięki temu pracodawca będzie wiedział, że posiadasz odpowiednie predyspozycje zawodowe. Wykształcenie w pracy biurowej jest istotne, ale to doświadczenie stawia Cię ponad innymi kandydatami.
Jak opisać cele w CV na pracownika biurowego?
Pracodawcy coraz częściej mogą dokonać oceny kandydata, zapoznając się z rubryczką celów zawodowych. Cel zawodowy należy umieścić na górze dokumentu, powinien on składać się z max. trzech – czterech konkretnych zdań. Używanie wyrażeń typu: ambicje, ideały, dążenie, aspiracje, pozytywne działa na odbiorcę, który w ten sposób widzi determinacje potencjalnego kandydata na pracownika administracyjnego.
Podsumowanie zawodowe w CV pracownika biurowego – co wpisać?
Podsumowanie znajduje się tuż poniżej naszych danych osobowych w CV i powinno składać się z kilku zdań. W tym przypadku skupiamy się na samych konkretach, które dotyczą naszego doświadczenia, wykształcenia i najważniejszych umiejętności. Zdania te powinny być dokładnie przemyślane, ponieważ mają przedstawiać kandydata „w pigułce”. Każde dobre CV pracownika biurowego zawiera podsumowanie, dlatego pisząc je, niekoniecznie opisuj swoją umiejętność gry na gitarze, czy też imiona Twoich dzieci.
Osiągnięcia w CV sekretarki – jak je opisać?
Osiągnięcia zawodowe są dowodem na to, że potrafisz skutecznie wykorzystać swoje umiejętności na stanowisku pracownika biurowego. Pracodawcę interesują Twoje sukcesy. Jeśli szukasz pierwszej pracy, warto zamieścić informacje o swoich realizacjach na studiach, praktykach, stażach, konkursach… Rubryczkę z osiągnięciami zawodowymi można umieścić w sekcji podsumowania lub doświadczenia. Posługuj się konkretnymi liczbami i procentami – skutecznie przyciąga to uwagę pracodawcy.
Zakres obowiązków w życiorysie pracownika administracyjnego
Ofert pracy dla pracowników biurowych jest sporo, ale czy wiesz, co wchodzi w skład obowiązków takiego pracownika? Jest to głównie:
- sprawdzanie i odbieranie poczty w formie elektronicznej,
- obsługa urządzeń biurowych,
- dbanie o czystość w biurze,
- nadzór nad dokumentami firmowymi,
- odbieranie połączeń telefonicznych,
- przestrzeganie regulaminu, dbanie o dobry wizerunek firmy, stałe podnoszenie swoich kwalifikacji itp.
Mając ofertę pracy, nie traktuj jej tylko jak informacji na jaki adres e-mail wysłać CV. To powinien być dla Ciebie wyznacznik. Używaj sformowań z oferty, jej języka.
List motywacyjny na stanowisko pracownika biurowego – potrzebny / niepotrzebny?
Niektórzy pracodawcy wymagają listu motywacyjnego, inni nie.
Jeśli nie jest wymagany, to możesz sobie go darować. Prawdopodobnie pracodawca i tak na niego nie spojrzy. Jeśli jednak firma o niego prosi, to poświęć chwilę na przygotowanie dobrego listu polecającego.
Jak napisać ciekawy list motywacyjny? Bardzo istotny jest wygląd dokumentu. Jeśli będzie napisany niechlujnie, od razu trafi do kosza. Warto skorzystać z gotowych wzorów, które znajdują się w Internecie.
Po drugie – unikaj używania typowych i utartych zwrotów. Warto znaleźć ciekawą alternatywę jak np. Chętnie przedstawię pięć powodów, dla których jestem najlepszym kandydatem…
Pisz zwięźle i konkretnie, nie lej wody, opieraj się na swoich zaletach i po prostu… pisz prawdę!
Kursy i szkolenia
Aplikując na konkretne stanowisko, pamiętaj, że szkolenia, kursy i praktyki są naprawdę ważne. Nie tylko doświadczenie jest istotne, ale zastanawiając się jak napisać CV nie zapominaj o tym, aby obowiązkowo zawierać informacje o wykształceniu. Przykładowe CV pracownika biurowego charakteryzuje się sporą dowolnością – każdy konkurs i osiągnięcie jest na wagę złota.
Poza tym, często to właśnie dodatkowe kursy i szkolenia są przez rekruterów cenione wyżej niż wykształcenie. Pamiętaj o tym tworzoąc CV, które ma Ci zapewnić wejściówkę na rozmowę kwalifikacyjną.
Zainteresowania – czy w CV pracownika do biura warto je umieszczać?
Odpowiadamy krótko – warto. Osoba, która ma pasje to prawdziwy skarb dla pracodawcy, a wiele zainteresowań mówi o charakterze aplikanta. Nigdy nie ubarwiaj swojego CV, nie wpisuj nieprawdziwych pasji, ponieważ szybko jest to weryfikowane na rozmowie kwalifikacyjnej. Nie strzelaj sobie w kolano! Pisz prawdę – jeśli interesują Cię sporty ekstremalne, czy też zespołowe, można o tym wspomnieć. Pisanie utartych fraz typu: turystyka, sport, uroda, moda, muzyka… jest nudne. Warto przedstawić to w kreatywny sposób np. wędrówki po górach, koncerty rockowe, kultura Dalekiego Wschodu… Brzmi to znacznie lepiej. Pamiętaj – my oferujemy wiele wzorów CV, które na pewno spełnią Twoje wymagania, a tym bardziej Twojego potencjalnego pracodawcy!
Podsumowanie
Dobre CV to klucz do sukcesu, który skutecznie przyciągnie uwagę pracodawcy. Zarezerwuj chwilę czasu na dokładne zapoznanie się z ofertą, zakresem obowiązków i wymaganiami. Przygotuj CV, które koresponduje z ofertą. Postaw też na dobry szablon cv. Nie masz czasu przygotowywać go samodzielnie? Pobierz cv w Wordzie.
Mariusz Konarski
Sumienny, obowiązkowy, odpowiedzialny. Nie szukam wymówek, tylko sposobu. 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku pracownika biurowego – poparte referencjami.
♦ wiek: 33 lata
♦ adres e-mail: m.konarski5454@wp.pl
♦ tel: 5698654564x
Jane Doe |
– przygotowywanie ofert i prezentacja produktów i usług,
– profesjonalna obsługa klienta, – budowanie długotrwałych relacji z klientem, – współudział przy tworzeniu strategii marketingowej, – dbanie o pozytywny wizerunek firmy. |